..

sitter och tittar på gammla bilder ifrån ängsdal ifrån sommaren 08..
jag saknar det så jag inte vet vad :( där ute var allt perfekt .. man kunde skita i hur man red man kunde skita i hur man såg ut.. det var ingen som brydde sig eller ingen som kollade snett, vi hade bara så fruktansvert roligt hela dagarna.
allt började med att Amanda och jag letade foderhästar så hittade Amanda annonsen på detta underbara stall och hästar, vi provred en fredag i feburari 2008. Det var helt underbart! Visstvisst, hästarna var inte perfekta, men det var ändå så skönt på nått sätt att inte behöva känna pressen att kunna allt.
Dagarna gick och vi var i stallet varje dag, vi i stortsätt åkte dit direkt efter skolan sen var där tills kvällen nästan var slut, sen var det hem och sova. Det finns inga ord för hur bra jag trivdes där..
Vi hade tävlingar på sommarn och gjorde ett eget klubbrum och målade om och allt.
men sen gick det några månader tills amanda sen hittade en annan häst att rida.. Men jag var fortfarande kvar på Ängsdal med Josefine och en annan Amanda, det var så underbar och vi hade alltid så kul!
det blev sommar och Maria och Jocke hade köpt en vagn till lilla toy (shettisen) så vi började köra han, skit bra gick det !  Varje dag körde vi Toy och sen Red jag en av hästarna efter eller före. Det var lixom vilket som man hade aldrig några speciellt tider utan man fick göra hur man ville, frihet!
jag kan inte skriva ihop allt som en historia det går inte, så jag skriver utifrån häst till häst..
Pammi: Det var Pammi jag red första gången jag red på Ängsdal, jag feste mig vid henne direkt hon var inte den prefekta hästen, utan väldigt stirrig och sprallig och ville springa efter alla andra hästar alltså inte riktigt min stil på häst.. Men det kändes ändå som vi hörde ihop på nått sätt?
Jag blev alltid så glad över att träffa min lilla solstråle som kom fram till mig i hagen på dagarna, men ändå nästan stog och stegrade sig i stallgången för hon var själv.. Hon var undernärd och var det när Maria köpte henne .. Jag försökte jobba på att få upp henne i vikt så jag gick ut och gick med henne till olika ängar för att hon skulle få äta sig tjock och red barbacka kanske 1 gång i veckan.
dagarna gick och jag började rida Elfie samtidigt som jag gick ut och gick med Pammi. Så dagarna blev fullrulle, först åka till stallet gå ut med Pammi sedan rida Elfie och efter det även rida Baby ibland ..
jag älskar hästar och att hålla på med djur så jag trivdes verkligen sjukt bra med att rida Elfie och promenera Pammi och ibland rida Baby (:
men sen kom dagen hon blev sparkad.. lilla pammi gumman som var nära på 25 år och sliten .. hela hennes ben svulnade upp och hon kunde inte gå utan bara stog stilla på samma ställe hela tiden.. jag blev såklart rädd men tänkte att det nog var över om nån dag .. så fortsatte rida Elfie och gick ut en gång om dagen till Pammi och gav henne lite gräs.
Sen kom jag till stallet två dagar efter att Pammi hade blivit sparkade och såg Maria ( ägaren ) stå gråtandes i hagen, jag bara kände direkt att nått var fel, men min solstråle pammi. jag frågade vad som hade hänt osv.. Det visade sig att hennes kompis hade vart där och gett Maria beskedet att Pammi troligtvis inte kommer klara sig så länge till.. jag blev jätte ledsen..
sen den dagen som jag fick beskedet om att min lilla älskling kanske inte skulle klara sig mer fick mig att tänka om totalt, jag red inte elfie på kanske två veckor jag red baby 2 gånger den veckan och resten av tiden la jag på pammi, jag gick ut tll henne i hagen satte mig med hanna och hade alltid med mig en hink med mat till henne så hon fick äta..
och som tur var visade det resultat och Pammi blev så småning om bättre! äntligen kunde jag börja skritta 1 gång i veckan igen, och börja rida Elfie igen och så (:
sen fick jag beskedet om att Pammi och Ceasar skulle åka iväg till Marias kompisar och vara där i ungefär ett halv år.. jag gosade och tvättade Pammi och Ceasar den dagen dom skulle åka iväg.. jag stod själv i stallet och såg hur transporterna rullade iväg ... fyfan vilken känsla det var :/
sen efter att Pammi kom tillbaka efter att ha varit hos dom idioterna så dog hon efter ca; 1 månad..
r.i.p min älsklade lilla gumma.. jag saknar dig så!
Baby: Baby började jag rida lite smått och gott kanske 2 gånger i veckan sommaren 2008, hon var helt underbar hon hade världens mysigaste galopp och trav man satt som fast klistrad i sadeln..
jag glömmer aldrig den dagen jag tog av mig till kortbyxor och t-shirt slängde av mig ridskorna,ridväst,ridhjälm och hela köret och sedan tränsade av och satte på grimma och satte upp och galopperade över en sommaräng..
den känslan kommer jag nog aldrig få uppleva igen.. så sjukt underbar ! det var alltid med baby jag kunde rida ut lång runder hon gjorde aldrig några bus med mig, så söt är hon, fan vad jag saknar dig stumpan ! :(
Madame: Madame var det Amanda som red.. jag red henne nästan aldrig  lite för stirrig för mig, men dom gångerna jag red henne märkte jag att hon är en underbar häst!  och just nu har hon ett litet föl, hihi så sött !
Elfie:  Elfie red jag fem månader, elfie är den hästen som lärde mig allting, jag har alltid haft hoppskräck.. men det var hon som hjälpte mig över hindret det var vi som flög över 1 meter .. gud vad jag älskar den hästen, hon var underbar verkligen!
det var den sista tiden vi lärde oss mest tillsammans på! under dom fem månaderna lärde Elfie pluttan sig att fatta galopp utan att trava 150 km/h innan hon börjar galoppa, haha och även att hoppa, så duktig var hon! Det var alltid Elfie och Pammi som fick veta alla mina hemligheter det var dom som fick ta emot mina tårar som föll när jag fick veta att dom skulle flytta..
jag glömmer aldrig sommaren 08 då jag och amanda red och badade massa dagar och Elfie älskade det och bara stod och skvätte med hoven, det var så mysigt.. det känns som allt var igår, ..
Elfie och jag det var så det skulle vara ju? min lilla bushäst vi som hade så kul tsms :( sen bara tog tiden slut :((
Toy: Toytoytoy.. världens mysigaste shettis verkligen! han var som en hund han kunde gå lös efter än och han var så underbar! jossan och toy det var så det skulle vara livet ut, tänk att vi satt och diskuterade var vi skulle göra i framtiden.. tänk det sen flyttade dom och vi splittrades totalt :o :/
Red toy några gånger under tiden jag red på Ängsdal haha, det var från hagen till stallet (100meter) haha så mysig är han! hoppade som en liten hund också, han var alltid så glad, han fick än alltid på strålande humör, lilla toysen (L)
jag kommer ihåg sommaren 08 då vi tog med oss mat och körde toy i vagnen ner till sjön och åt maten och toy fick stå och bada lite, haha mys jag sakanr detta!!! åååh :(
jag har så sjukt mycket minnen längst in så jag inte kan förklara med ord .. det är minnen ingen annan kan förstå ..
Gandur&Meyja: Dom små islandsfölen var frånbörjan livrädda för människor jag och amanda försökte få in dom två små fölisarna en vinter dag som det var snöstorm.. herregud det tog ungefär 2 timmar att gå 100 meter ;o tala om att vi var kalla sen .. haha
men vi lyckades iallfall och sommaren gick och dom blev tamare och tamare och jag gick promenader med dom små gosefölen medans jossan red toy så mys :) tillslut slutade allt med att dom tillochmed gick in i transporten, ifrån att vägra gå ett steg till att gå in i en transport, känner mig lite duktig haha, fast det var ju såklart inte bara jag (:
dom små fölen kom alltid fram till än i hagen och var så mysiga.. nu är dom nog inridna och allt (:
Ceasar: Ceasar är nog den snällaste hästen som finns, stor arbetshäst.. jag red på han sommaren 08 två gånger så jävla mysigt! fast tänk hur många gånger han sprungit ifrån mig i hagen eller med mig släpandes efter, haha men han var alltid så mysig tittade med sina små hundögon,
men busig var han allt och förstörde grimma efter grimma, grimskaft efter grimskaft och grind efter grind, haha en rikgit busehäst :D men han var väldigt duktig arbetshäst gjorde det mesta jobbet på gården, dom hade ingen traktor utan körde med ceasar, så gullig var han och var alltid arbetsvillig, lilla ceasar (:
men sen kom det till dagen då han och pammi åkte iväg till marias "kompisar" gjorde jag iordning han och skulle fläta hans man, då skulle jag ta pälsglans men så blev han rädd och stegrade så hela stocken han satt fast i fick jag på min arm, haha men det gick ändå rätt bra (:
tyvärr fick jag inte se ceasar mer.. för ceasar dog hos marias "kompisar" och idioterna skickade iväg han i en lastbil som hämtar döda djur direkt innan Maria änns fick se han en sista gång.. för jävligt!!!
r.i.p världens mysigaste hästapolle
Napping: Red Napping en gång det var inte Marias häst utan en annans häst han var stark och vet inte allt han gjorde, en riktig buse var han aiallfall stack hela tiden, haha buseee :)
vet faktiskt inte riktigt hur han mår just nu .. :)
var bara tvungen att skriva av mig lite för jag saknar hästarna nått otroligt :(
allt var så bra tills maria och dom flyttade .. :(
jag måste bara säga att jag saknar josefine och amanda otroligt mycket!
nu slänger jag in lite bilder också (;
harefint.
sitter och tittar på gammla bilder ifrån ängsdal ifrån sommaren 08..
jag saknar det så jag inte vet vad :( där ute var allt perfekt .. man kunde skita i hur man red man kunde skita i hur man såg ut.. det var ingen som brydde sig eller ingen som kollade snett, vi hade bara så fruktansvert roligt hela dagarna.
allt började med att Amanda och jag letade foderhästar så hittade Amanda annonsen på detta underbara stall och hästar, vi provred en fredag i feburari 2008. Det var helt underbart! Visstvisst, hästarna var inte perfekta, men det var ändå så skönt på nått sätt att inte behöva känna pressen att kunna allt.
Dagarna gick och vi var i stallet varje dag, vi i stortsätt åkte dit direkt efter skolan sen var där tills kvällen nästan var slut, sen var det hem och sova. Det finns inga ord för hur bra jag trivdes där..
Vi hade tävlingar på sommarn och gjorde ett eget klubbrum och målade om och allt.
men sen gick det några månader tills amanda sen hittade en annan häst att rida.. Men jag var fortfarande kvar på Ängsdal med Josefine och en annan Amanda, det var så underbar och vi hade alltid så kul!
det blev sommar och Maria och Jocke hade köpt en vagn till lilla toy (shettisen) så vi började köra han, skit bra gick det !  Varje dag körde vi Toy och sen Red jag en av hästarna efter eller före. Det var lixom vilket som man hade aldrig några speciellt tider utan man fick göra hur man ville, frihet!
jag kan inte skriva ihop allt som en historia det går inte, så jag skriver utifrån häst till häst..

Pammi: Det var Pammi jag red första gången jag red på Ängsdal, jag feste mig vid henne direkt hon var inte den prefekta hästen, utan väldigt stirrig och sprallig och ville springa efter alla andra hästar alltså inte riktigt min stil på häst.. Men det kändes ändå som vi hörde ihop på nått sätt?
Jag blev alltid så glad över att träffa min lilla solstråle som kom fram till mig i hagen på dagarna, men ändå nästan stog och stegrade sig i stallgången för hon var själv.. Hon var undernärd och var det när Maria köpte henne .. Jag försökte jobba på att få upp henne i vikt så jag gick ut och gick med henne till olika ängar för att hon skulle få äta sig tjock och red barbacka kanske 1 gång i veckan.
dagarna gick och jag började rida Elfie samtidigt som jag gick ut och gick med Pammi. Så dagarna blev fullrulle, först åka till stallet gå ut med Pammi sedan rida Elfie och efter det även rida Baby ibland ..
jag älskar hästar och att hålla på med djur så jag trivdes verkligen sjukt bra med att rida Elfie och promenera Pammi och ibland rida Baby (:
men sen kom dagen hon blev sparkad.. lilla pammi gumman som var nära på 25 år och sliten .. hela hennes ben svulnade upp och hon kunde inte gå utan bara stog stilla på samma ställe hela tiden.. jag blev såklart rädd men tänkte att det nog var över om nån dag .. så fortsatte rida Elfie och gick ut en gång om dagen till Pammi och gav henne lite gräs.
Sen kom jag till stallet två dagar efter att Pammi hade blivit sparkade och såg Maria ( ägaren ) stå gråtandes i hagen, jag bara kände direkt att nått var fel, men min solstråle pammi. jag frågade vad som hade hänt osv.. Det visade sig att hennes kompis hade vart där och gett Maria beskedet att Pammi troligtvis inte kommer klara sig så länge till.. jag blev jätte ledsen..
sen den dagen som jag fick beskedet om att min lilla älskling kanske inte skulle klara sig mer fick mig att tänka om totalt, jag red inte elfie på kanske två veckor jag red baby 2 gånger den veckan och resten av tiden la jag på pammi, jag gick ut tll henne i hagen satte mig med hanna och hade alltid med mig en hink med mat till henne så hon fick äta..
och som tur var visade det resultat och Pammi blev så småning om bättre! äntligen kunde jag börja skritta 1 gång i veckan igen, och börja rida Elfie igen och så (:
sen fick jag beskedet om att Pammi och Ceasar skulle åka iväg till Marias kompisar och vara där i ungefär ett halv år.. jag gosade och tvättade Pammi och Ceasar den dagen dom skulle åka iväg.. jag stod själv i stallet och såg hur transporterna rullade iväg ... fyfan vilken känsla det var :/
sen efter att Pammi kom tillbaka efter att ha varit hos dom idioterna så dog hon efter ca; 1 månad..
r.i.p min älsklade lilla gumma.. jag saknar dig så!

Baby: Baby började jag rida lite smått och gott kanske 2 gånger i veckan sommaren 2008, hon var helt underbar hon hade världens mysigaste galopp och trav man satt som fast klistrad i sadeln..
jag glömmer aldrig den dagen jag tog av mig till kortbyxor och t-shirt slängde av mig ridskorna,ridväst,ridhjälm och hela köret och sedan tränsade av och satte på grimma och satte upp och galopperade över en sommaräng..
den känslan kommer jag nog aldrig få uppleva igen.. så sjukt underbar ! det var alltid med baby jag kunde rida ut lång runder hon gjorde aldrig några bus med mig, så söt är hon, fan vad jag saknar dig stumpan ! :(

Madame: Madame var det Amanda som red.. jag red henne nästan aldrig  lite för stirrig för mig, men dom gångerna jag red henne märkte jag att hon är en underbar häst!  och just nu har hon ett litet föl, hihi så sött !

Elfie: Elfie red jag fem månader, elfie är den hästen som lärde mig allting, jag har alltid haft hoppskräck.. men det var hon som hjälpte mig över hindret det var vi som flög över 1 meter .. gud vad jag älskar den hästen, hon var underbar verkligen!
det var den sista tiden vi lärde oss mest tillsammans på! under dom fem månaderna lärde Elfie pluttan sig att fatta galopp utan att trava 150 km/h innan hon börjar galoppa, haha och även att hoppa, så duktig var hon! Det var alltid Elfie och Pammi som fick veta alla mina hemligheter det var dom som fick ta emot mina tårar som föll när jag fick veta att dom skulle flytta..
jag glömmer aldrig sommaren 08 då jag och amanda red och badade massa dagar och Elfie älskade det och bara stod och skvätte med hoven, det var så mysigt.. det känns som allt var igår, ..
Elfie och jag det var så det skulle vara ju? min lilla bushäst vi som hade så kul tsms :( sen bara tog tiden slut :((

Toy: Toytoytoy.. världens mysigaste shettis verkligen! han var som en hund han kunde gå lös efter än och han var så underbar! jossan och toy det var så det skulle vara livet ut, tänk att vi satt och diskuterade var vi skulle göra i framtiden.. tänk det sen flyttade dom och vi splittrades totalt :o :/
Red toy några gånger under tiden jag red på Ängsdal haha, det var från hagen till stallet (100meter) haha så mysig är han! hoppade som en liten hund också, han var alltid så glad, han fick än alltid på strålande humör, lilla toysen (L)
jag kommer ihåg sommaren 08 då vi tog med oss mat och körde toy i vagnen ner till sjön och åt maten och toy fick stå och bada lite, haha mys jag sakanr detta!!! åååh :(
jag har så sjukt mycket minnen längst in så jag inte kan förklara med ord .. det är minnen ingen annan kan förstå ..

Gandur&Meyja: Dom små islandsfölen var frånbörjan livrädda för människor jag och amanda försökte få in dom två små fölisarna en vinter dag som det var snöstorm.. herregud det tog ungefär 2 timmar att gå 100 meter ;o tala om att vi var kalla sen .. haha
men vi lyckades iallfall och sommaren gick och dom blev tamare och tamare och jag gick promenader med dom små gosefölen medans jossan red toy så mys :) tillslut slutade allt med att dom tillochmed gick in i transporten, ifrån att vägra gå ett steg till att gå in i en transport, känner mig lite duktig haha, fast det var ju såklart inte bara jag (:
dom små fölen kom alltid fram till än i hagen och var så mysiga.. nu är dom nog inridna och allt (:

Ceasar: Ceasar är nog den snällaste hästen som finns, stor arbetshäst.. jag red på han sommaren 08 två gånger så jävla mysigt! fast tänk hur många gånger han sprungit ifrån mig i hagen eller med mig släpandes efter, haha men han var alltid så mysig tittade med sina små hundögon,
men busig var han allt och förstörde grimma efter grimma, grimskaft efter grimskaft och grind efter grind, haha en rikgit busehäst :D men han var väldigt duktig arbetshäst gjorde det mesta jobbet på gården, dom hade ingen traktor utan körde med ceasar, så gullig var han och var alltid arbetsvillig, lilla ceasar (:
men sen kom det till dagen då han och pammi åkte iväg till marias "kompisar" gjorde jag iordning han och skulle fläta hans man, då skulle jag ta pälsglans men så blev han rädd och stegrade så hela stocken han satt fast i fick jag på min arm, haha men det gick ändå rätt bra (:
tyvärr fick jag inte se ceasar mer.. för ceasar dog hos marias "kompisar" och idioterna skickade iväg han i en lastbil som hämtar döda djur direkt innan Maria änns fick se han en sista gång.. för jävligt!!!
r.i.p världens mysigaste hästapolle

Napping: Red Napping en gång det var inte Marias häst utan en annans häst han var stark och vet inte allt han gjorde, en riktig buse var han aiallfall stack hela tiden, haha buseee :)
vet faktiskt inte riktigt hur han mår just nu .. :)
var bara tvungen att skriva av mig lite för jag saknar hästarna nått otroligt :(
allt var så bra tills maria och dom flyttade .. :(
jag måste bara säga att jag saknar josefine och amanda otroligt mycket!
nu slänger jag in lite bilder också (;
harefint


pammi♡ 

pammi ♡


pammi ♡

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


baby' ♡


babyy'♡

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


madame'♡

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


elfiee'♡

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡



toy&jossan'♡



jag&toy'♡ gammalbild

jag&toy,♡ gammal bild


toy'♡


toy' ♡

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡



gandur' ♡


gandur'♡


meyja' ♡


meyja'♡

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


ceasar & toy ♡


ceasar'♡

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


napping'♡ somsagt 2 år gamla bilder..


napping'♡
saknar allt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0